חשיבותו של קידום ברשתות חברתיות עבור התקשורת השוטפת עם הלקוחות שלכם - אייפרקטיקום פתרונות תקשורת

חשיבותו של קידום ברשתות חברתיות עבור התקשורת השוטפת עם הלקוחות שלכם

על ידי 9 בינואר 2019בלוג

כאשר מדברים על תקשורת עם לקוחות עסקיים, ישנן אמנם מספר אסכולות לנושא זה, המלוות כל ענף בתעשייה באופן שונה, כאשר על דבר אחד אין ויכוח והוא שהשקעה של תקציב עבור קידום ברשתות חברתיות נושא פירות באופן מובהק בכמה מישורים. הרעיון הוא שכל אסטרטגיית פרסום ושיווק דיגיטלית, מלבד העלאה של רמת המכירות בארגון, נושאת בתוכה גם מטרת משנה ארוכת טווח ומצטברת והיא חיזוק הקשר הפשוט בין הצרכן לנותן השירות.

כיצד קידום ברשתות החברתיות השונות תורם לתקשורת בין העסק ללקוחות?

 

על אף שיש רבים הטוענים כי היא כבר לא מה שהייתה פעם, פייסבוק עדיין חיה ונושמת ומהווה – ללא ספק – את הרשת החברתית החזקה ביותר כיום בכל הנוגע לתקשורת עם לקוחות. האינסטגרם נושפת בעורפה אמנם בהיבט המסחרי וצוברת תאוצה, אך האופי של פייסבוק והמבנה שלה תורם משמעותית יותר לחיזוק ושימור לקוחות מאשר אינסטגרם, ומכאן ההבנה כי קידום בפייסבוק שנעשה בצורה איכותית, יוביל לתוצאות משביעות רצון הן בהיבט המכירתי והן בהיבט ה"חברתי". הכוונה היא לכך שהרשמה לדף הפייסבוק של עמוד מסוים, לדוגמה, מאפשרת לא רק צריכה שוטפת של מידע שיווקי אלא מהווה פוטנציאל אדיר לשימור הכוח הקיים של הלקוחות וכמובן גם הרחבת המעגל, כאשר הליבה של כל העניין נעוצה בתוכן.

באיזה אופן חשוב להשקיע בדף פייסבוק עסקי?

 

מעניין לדעת כי קידום ברשתות חברתיות כבר מזמן אינו מכוון רק לקהלים צעירים והמוכוונות כיום היא למגוון פלחים באוכלוסייה. אין ספק כי בבואכם להשקיע בקידום דרך פייסבוק בפרט ובקידום אורגני לגוגל בכלל, חשוב לנסות ולקלוע לקהל היעד, לבצע מחקר מילות מפתח ולבנות את התוכן בהתאם לכך.

עם זאת חשוב לזכור עד כמה המאפיינים של הגולשים הנחשפים באמצעות רשת חברתית אל העסק שלכם, עשויים להיות שונים מאלו הנחשפים אליה באופן הפיזי – אנשים עם מוגבלות, אנשים מבוגרים, לקוחות המתגוררים במקום רחוק מהעסק ועוד רבים אחרים אשר חשוב לייצר בעבורם תוכן מעניין שיוביל אותם אל האתר העסקי, יגרום להם לשהות בו די זמן ובסופו של דבר יניע אותם לפעולה ויעודד אותם לצרוך את השירות שהעסק מציע.

מייצרים תקשורת שוטפת, ישירה ובלתי אמצעית עם הלקוחות

 

כאשר עסק מביע נכונות לשמוע את הלקוחות שלו גם במרחב הווירטואלי, הלקוח הפוטנציאלי ישתמש בבמה הזו. לעיתים לחיוב, לעיתים לתלונה אבל העיקר הוא שהתחושה שתינתן היא שהעסק מעוניין ורוצה בתקשורת בלתי אמצעית, גם כשמדובר בפלטפורמה כמו רשת חברתית. הרצון של הלקוחות להביע את עצמם באה לידי ביטוי דרך פייסבוק באופן מושלם, דרך תגובות לפוסטים, שאילת שאלות ועוד שלל דרכים שבהם העסק יכול לאפשר לגולשים לתקשר עמו על בסיס קבוע. חשוב למצוא את הדרך החכמה והמתאימה ביותר לאפיין את דף הפייסבוק העסקי, אם כן, בכדי לייצר מקסימום של יעילות ופתיחות כלפי הלקוחות, ותיקים וחדשים כאחד.