מרכזיות מבוססת מחשוב ענן - האם היא השירות הבא של העסק שלכם?

צרו איתי קשר

נשמח לענות על כל שאלה

מחשוב ענן כבר כאן והוא משתפר והולך, מתרחב מיום ליום ומספח אליו תחומים שלא חלמנו בעבר כי יוכל לעסוק בהם, כמו אבטחה ותקשורת. ההתרחבות המהירה שלו מהממת בעיקר את הארגונים הגדולים, אשר, מטבעם, הם איטיים יותר, וכל החלטה עבורם לוקחת זמן רב יותר, יחסית לארגונים קטנים ובינוניים. צריך לחכות שה-IT ישכנע את סמנכ"ל הכספים, את סמנכ"ל השיווק, את המנכ"ל, וכל סבב החלטות וחתימות כזה אורך זמן רב, גם לאחר שכל המעצורים הטכניים, הפיננסיים והפסיכולוגיים (בכל הדרגים השונים) כבר הפכו לנחלת ההיסטוריה.

מחשוב ענן – בשביל מה זה טוב לנו?

נתחיל ב"מהותו" של מחשוב ענן – מחשוב ענן, למרות שמו המפוצץ והטרנדי, הינו, בסה"כ, צורת צריכה שונה של משאבים. נכון, מסביב לעיקר הזה מצויה טכנולוגיה רבה, אבל, בשורה התחתונה, מדובר בצריכת שירותים לפי צרכי הארגון במקום רכישת המשאבים, כפי שהיה בעבר.

רוצים דוגמה?

אם בעבר, נדרשתם לרכוש שרת חדש כשהקודם התיישן או כשצרכי הארגון השתנו (קורה, לא?), הייתם צריכים לשלם עבורו, לתחזק ולתפעל אותו (כוח אדם, זמן, ובעיקר -כסף, והרבה ממנו), כיום, מחשוב ענן מציע לכם את אותו השרת כשהשירותים האלה ניתנים לכם על ידי ספקית שירותי מחשוב ענן. לא עוד שרתים שיש להחליף ולתפעל, אלא חבילות שירות המתאימות לצרכיכם.

מחשוב הענן בשירות התקשורת

ברור שתחום שירותי מחשוב הענן לא נשאר מוגבל רק לתחום ה"מחשוב", אלא גדל (וגודל) בהתאם לצרכי הארגונים (קהל היעד) על גודלם השונה, ולכן, לדוגמה, אחד השירותים הטובים ביותר המוצעים כיום בספקטרום הזה קשור לתחום התקשורת דווקא – מרכזיה וירטואלית מבוססת ענן. מרכזיה מסוג זה מיועדת לארגונים "מתקשרים, מסיביים בכל סדר גודל שהוא, ויכולה לשמש לתקשורת פנים-ארגונית (בין עובדי הארגון לבין עצמם, בין סניפים שונים וכד"), בין עובדי הארגון ללקוחותיהם ובין הלקוחות לארגון (במקרים של חברות המפעילות מוקדי שירות, מכירות, תמיכה וכיו"ב). אמנם, התועלות שמפיקים ממנה ארגונים משתנות בהתאם לתחום
העיסוק שלהם (כבדוגמאות שהזכרנו), אולם אין ספק, כי מדובר בחסכון ניכר, המיוחד עבור ארגונים העומדים להחליף את המרכזייה הישנה שלהם בדגם מתקדם יותר, או עבור ארגונים שעדיין אין ברשותם מרכזיה ושוקלים לרכוש אחת.

לסיכום:

כאשר מדברים כיום על מחשוב ענן, כבר לא מדובר על חלומות בעלמא, על פנטזיות פרי מוחם הקודח של עתידנים וטכנולוגים. מדובר על כאן ועכשיו, שירותים המהווים חלופה הולמת למשאבים הגדלים והולכים שנדרשו ארגונים לרכוש, לתפעל, לתחזק ולשאת בעלויותיהם. מדובר על שירותים ההופכים את חייהם של הארגונים לקלים, דינמיים וגמישים, ומאפשרים להם לפתוח פער טכנולוגי גדול מול מתחריהם ואף לשמור עליו לאורך זמן. מחשוב הענן כבר כאן, והוא מתפתח מיום ליום.
ב"מהותו" של מחשוב ענן